Strategia este un factor principal care influenteaza succesul unei companii, fiind un set de planuri formale si alegeri, care asigura claritate si orientare catre indeplinirea obiectivelor.
In mod sigur, toate companiile stiu care sunt obiectivele lor. Dar este oare suficient?
Daca nu sunteti siguri, va rugam sa raspundeti la urmatoarele 5 intrebari:
- Sunt viziunea, misiunea si valorile companiei cunoscute de angajati?
- Cunosc angajatii elementele care definesc afacerea companiei: clienti, canale de distributie, produse si servicii, acoperirea geografica, etc.?
- Sunt ei constienti de competentele de baza si de avantajele competitive ale companiei?
- Stiu ei care sunt punctele forte, slabiciunile, oportunitatile si amenintarile companiei? Dar obiectivele strategice?
- Sunt obiectivele individuale si cele ale departamentelor sincronizate cu strategia companiei?
Avand in vedere raspunsurile, va invitam sa proiectam impreuna un program de "Definire si implementare a strategiei", care va aborda neajunsurile si va da posibilitatea echipei de conducere si angajatilor sa "vasleasca in aceeasi directie, cu aceeasi cadenta, atata vreme cat sunt in aceeasi barca".
Programul este conceput pentru conducerea executiva, dar este potrivit si pentru managerii diviziilor, departamentelor si echipelor din companiile mari.